کاش

asheganeh.ir

کاش یک لحظه به جایم بودی
تا بدانی که چه دردی دارد: ….

ادامه نوشته

دریا

حسرت نبرم به خواب آن مرداب

کآرام درون دشت شب خفته ست

دریایم و نیست باکم ازطوفان

دریا همه عمر خوابش آشفته ست

چه خنده داره که میکشیم!

http://asheganeh.ir

چه خنده دار که ناز را میکشیم !
آه را میکشیم !
انتظار را میکشیم !
فریاد رامی کشیم !
درد را میکشیم . . .
ولی بعد از این همه سال آنقدر نقاش خوبی نشده ایم که بتوانیم دست بکشیم . . .

پر از احساسم

http://asheganeh.ir/

شاید زبان ضعیف باشد
شاید خیلی کودکانه ، شاید بی غرور…
اما هر وقت گونه هایم خیس میشه می فهمم
نه ضعیفم نه یک کودکم
بلکه پر از احساسم

لبخند بزن

http://asheganeh.ir/

لبــخَنـב بزَن…

بـבون انتظـــآر پاسخـﮯ از בنیــــآ….

بـבان روزی בنیا آنقَـבر شَرمَنـבه مـ ﮯشوב کــِ بهـ جـــآﮯ پآسخ

لبــخَنـבت

بآ تَمـــــآم سازهــــــآیَت مـﮯ رَقصَـב…/ ♪/

من تنهای تنها هستم....

http://asheganeh.ir/

در این برزخ زندگی
دراین روزهای مرگبار
در این شب های حسرت بار
من تنهای تنها هستم……
در این بیچارگی محض…
در این سرگردانی بی پایان….

در این آوارگی بی امان…..
من خسته تر از همیشه هستم….
نه راه پیشی در مقابل دارم و نه راه پسی پشت سر…
نه پای ایستادن دارم و نه قادر به رفتن هستم
مانده ام در کوره راه زندگی
مانده ام در سختیهای روزگار
مانده ام بی کس تر ازهمیشه ….
مانده ام بی پناه تر از هر وقت…..

دلتنگ می شوم

http://asheganeh.ir/

گاهی دلتنگ می شوم
دلتنگتر از همه دلتنگی ها
گوشه ای می نشینم
و حسرت ها را می شمارم
و باختن ها را،
و صدای شکستن ها را…

نمی دانم کدامین امید را
ناامید کرده ام
و کدام خواهش را نشنیدم
و به کدام دلتنگی خندیدم
که این چنین
دلتنگم
دلتنگم،
دلتنگ …!
لطفا در صورت پسندیدن مطالب با دادن نظر  ما را نیز خوشحال فرمایید

چشاتو ندیدم

می‌دونم دلت خیلی از من پُره .. می‌دونم چه زجری داری می‌کشی 
همه زنـدگیت‌و به هم ریختم و .. عزیزم تو حق داری دلخور بشی 

من‌و با تموم بدی‌هام ببخش .. که هر لحظه از عاشقی دم زدم 
تو خواستی بمونی، بسوزی به پام .. منِ لعنتی زیر حرفم زدم 

چشاتو ندیدم، ازت دل بریدم 
دارم بی تو دنیامو از دست میدم 

پُر از بغض و دردی، چقدر گریه کردی 
می‌ترسم که هیچ وقت دیگه برنگردی 

نمی دونم اصلاً چرا بیخودی .. من از اون همه عاشقی رد شدم 
یه عمری برای تو جون دادم و .. فقط تو یه لحظه با تو بد شدم 

همون لحظه دنیام‌و وارونه کرد .. یه حسی چشام‌و رو عشق تو بست 
دلم از دل عاشقت دل بُرید … دلت از همین دل بریدن شکست 

چشماتو ندیدم

لحظه

فقط چند لحظه کنارم بشین .. یه رویای کوتاه، تنها همین 
ته آرزوهای من این شده .. ته آرزوهای ما رو ببین! 

فقط چند لحظه کنارم بشین .. فقط چند لحظه به من گوش کن 
هر احساسی رو غیر من تو جهان .. واسه چند لحظه فراموش کن 

برای همین چند لحظه یه عمر .. همه سهم دنیامو از من بگیر 
فقط این یه رویا رو با من بساز .. همه آرزوهامو از من بگیر 

نگاه کن فقط با نگاه کردنت .. منو تو چه رویایی انداختی 
به هر چی ندارم ازت راضیم .. تو این زندگی رو برام ساختی 

به من فرصت همزبونی بده .. به من که یه عمره بهت باختم 
واسه چند لحظه خرابش نکن .. بتی رو که یک عمر ازت ساختم 

فقط چند لحظه به من فکر کن .. نگو لحظه چی رو عوض می‌کنه 
همین چند لحظه برای یه عمر .. همه زندگیمو عوض می‌کنه 

برای همین چند لحظه‌ یه عمر .. تو هر لحظه دنیامو از من بگیر 
فقط این یه رویا رو با من بساز .. همه آرزوهامو از من بگیر 

لحظه

آواره

دوستت دارم پریشان‌، شانه می‌خواهی چه کار؟ 
دام بگذاری اسیرم‌، دانه می‌خواهی چه کار؟ 

تا ابد دور تو می‌گردم‌، بسوزان عشق کن‌ 
ای که شاعر سوختی‌، پروانه می‌خواهی چه کار؟ 

مردم از بس شهر را گشتم یکی عاقل نبود 
راستی تو این همه دیوانه می‌خواهی چه کار؟ 

مثل من آواره شو از چاردیواری درآ! 
در دل من قصر داری‌، خانه می‌خواهی چه کار؟ 

خرد کن آیینه را در شعر من خود را ببین 
شرح این زیبایی از بیگانه می‌خواهی چه کار؟ 

شرم را بگذار و یک آغوش در من گریه کن‌ 
گریه کن پس شانه‌ی مردانه می‌خواهی چه کار؟ 


آواره

اس ام اس

وقتی به دنیا اومدی، تو تنها كسی بودی كه گریه میكردی و بقیه می خندیدن. سعی كن یه جوری زندگی كنی كه وقتی رفتی، تنها تو بخندی و بقیه گریه كنن.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

دوستی یه حادثه و جدایی قانون است. بیا حادثه آفرین و قانون شکن باشیم

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

نگو بار گران بودیمو رفتیم. نگو نامهربون بودیمو رفتیم. آخه اینها دلیل محکمی نیست. بگو با دیگران بودیم و رفتیم.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

زندگی 2 چیز به من آموخت: آرزوی مرگ و مرگ آرزو

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

برای هزارمین بار پرسید: تاحالا شده من دلت رو بشکنم؟ منم برای هزارمین بار به دروغ گوفتم: نه. هیچ وقت… تا مبدا دلش بشکنه

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد: او می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد. او میگوید نه و چیز بهتری به تو می دهد. او می گوید صبر كن و بهترین را به تو می دهد

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

تا حالا کفشاتو نگاه کردی ؟؟ دو تا عاشق.دوهمراه که بی هم می میرن.با هم خاکی میشن,بدونه هم زیره بارون نمیرن, کاش آدما هم یه کم از کفشاشون یاد بگیرن

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

دوست داشتن کسانی که دوستمان می‌دارند کار بزرگی نیست، مهم آن است آنهایی را که ما را دوست ندارند، دوست بداریم

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

اگر از پایان گرفتن غم هایت نا امید شده ای ، به خاطر بیاور زیباترین صبحی که تا به حال تجربه کرده ای مدیون صبرت در برابر سیاهترین شبی هستی که هیچ دلیلی برای تمام شدن نمی دید

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

دوستت داشتم… یادت هست؟ گفتم دوستت دارم… و تو گفتی کوچکی برای دوست داشتن رفتم تا بزرگ شوماما انقدر بزرک شدم که یادم رفت دوستت دارم

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

دنبال نگاهها نرو چون می تونن گولت بزنن. دنبال دارایی نرو چون كه افول می كنه . دنبال كسی باش كه باعث بشه لبخند بزنی چون با لبخند می شه یه روز تیره رو روشن كرد

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

یه فرشته از خدا می پرسه که چرا منو اینقدر ناز آفریدی؟ می گه اینکه چیزی نیست اونیکه این اس ام اس رو می خونه از تو هم نازتره

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در روشنایی

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

وقتی عاشق می‌شیم تلاش می‌کنیم چاردیواری آدما رو بشکنیم بریم تو. یادمون میره، چیزی که عاشقش شدیم همون چهارتا دیوار بوده، نه آدم توش

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

کوچک ترین انسانها کسانی هستند که برای بدست آوردن دیگران ، خود را هم عقیده و هم فکر با او نشان دهند

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

به او گفتم غمگین ترین ترانه را برایم بخوان چشمهایش را بست و آرام آرام گریست

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

آنچه کرم ابریشم، تا پایان دنیا می‌پندارد، در نظر پروانه، اغاز زندگیست

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

اگر كتاب زندگی چاپ دوم می داشت هرگز نمی گذاشتم كه اینقدر غلط چاپی داشته باشد

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

بر سنگ قبر من بنویسید خسته بود اهل زمین نبود نمازش شكسته بود برسنگ قبر من بنویسید شیشه بود تنها از این نظر كه سراپا شكسته بود بر سنگ قبر من بنویسید پاك بود چشمان او كه دائماً از اشك شسته بود بر سنگ قبر من بنویسید این درخت عمری برای هر تیشه و تبر دسته

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

مواظب افکارت باش آنها تبدیل به کلمات می شوند. مواظب کلماتت باش آنها اعمالت می شوند. مواظب اعمالت باش آنها عاداتت می شوند. مواظب عاداتت باش آنها شخصیتت می شوند. مواظب شخصیتت باش آن سرنوشتت می شود

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

زندگی گل سرخئ است که گلبرگهایش خیالی وخارهایش واقعی است

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

بعضی كلمات همانند سكه بر اثر زیادی استعمال ساییده می‌شوند و نقش و نگارشان محو می‌شود، آزادی هم یكی از این كلمات است

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

مثل خردمندان فکر کنید اما با مردم به زبان خودشان حرف بزنید . (ویلیام بولریتس)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

عشق ایستادن زیر باران و خیس شدن با هم نیست عشق آن است که یکی برای دیگری چتری شود و او هیچ وقت نداند که چرا خیس نشد

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

بهترین ثروتها ترك آرزو است. (امام علی)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

زندگی نه آنقدر شیرین و مرگ نه آنقدر تلخ است كه انسان شرافتش را به آن بفروشد.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

اگه یه روز بهت گفتند1000 نفر دوستت داره،بدون اولیش منم. اگه یه روز بهت گفتند 100 نفر دوستت داره،بدون اولیش منم. اگه یه روز بهت گفتند 10 نفر دوستت داره،بدون اولیش منم. اگه یه روز بهت گفتند 1 نفر دوستت داره،بدون اون یه نفر منم. اگه یه روز بهت گفتند كسی دوستت نداره،بدون من مردم!!!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

انسان هیچ وقت بیشتر از آن موقع خود را گول نمیزند كه خیال میكند دیگران را فریب داده است

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

افسوس… آن زمان که باید دوست بداریم کوتاهی میکنیم آن زمان که دوستمان دارند لجبازی میکنیم و بعد… برای آنچه از دست رفته آه میکشیم

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

میدونی چرا وقتی تو چشم‌های کسی نگاه میکنی بیشتر دوستش داری؟ چون خودت رو توش میبینی!!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

روزی دروغ به حقیقت گفت: مــــیل داری با هم به دریـــا برویم و شنـــا کنیم؟ حقیقــت ساده لــوح پذیرفت و گول خورد. آن دو با هم به کنار ساحل رفتند، وقتی به ساحل رسیدند حقیقت لباسهایش را در آورد. دروغ حیلــــه گـــر لباسهای او را پوشید و رفت. از آن روز همیشه حقیقت عــــریان و زشت است، اما دروغ درلبــــــاس حقیقت با ظاهری آراسته نمایان می شود

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

عشق چیست؟ 3 ثانیه نگاه، 3 دقیقه خنده، 3 ساعت صفا، 3 روز آشنایی، 3 هفته وفاداری، 3 ماه بیقراری، 3 سال انتظار، 30 سال پشیمانی

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

بازی عشق این بود که من بشمارم و تو قایم شوی به همان رسم های قدیمی کودکانه (قایم باشک) هنوز نشمرده بودم که رفتی و چنان ناپیداکه برای همیشه بدنبالت سرگردان و آواره شدم لعنت به این بازی بچه گانه لعنت

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

به چشمی اعتماد کن که به جای صورت به سیرت تو می نگرد به دلی دل بسپار که جای خالی برایت داشته باشد دستی را بپذیر که باز شدن را بهتر از مشت شدن بلد است

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

تنها یک سقوط است که جاذبه زمین مسئول آن نیست فرو افتادن در عشق

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

میتونی نگاهم نكنی- اما نمیتونی جلوی چشمای منو بگیری- میتونی بگی دوست ندارم- اما نمیتونی بگی دوسم نداشته باش- میتونی از پیشم بری- اما نمیتونی بگی دنبالم نیا-پس من نگاهت میكنم- دوست دارم- وتا ابد دنبالت میام

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

اگر پوسیده گردد استخوانم نگردد مهرت از جانم فراموش

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

غروب شد، خورشید رفت، آفتابگردان به دنبال خورشید می‌گشت. ناگهان ستاره چشمك زد. آفتابگردان سرش را پایین انداخت، گل‌ها هرگز خیانت نمی‌كنند

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

هیچ صیادی از جویی که به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد کرد

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

رفاقت به معنی حضور در کنار فردی دیگر نیست بلکه به معنی حضور در درون اوست

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

محبت مثل سکه می مونه که اگه بیفته تو قلک قلب نمیشه درش آورد اگرم بخوایی درش بیاری باید اون بشکنی

 

--------------------------------------------------------------------------------